Igangværende Lektion
Kursus indhold
Kursusindhold
    • De tre kragers visdom
      9:51
      De tre kragers visdom - HD 1080p
    • Elefanten og de blinde mænd
      6:46
      Elefanten og de blinde mænd - HD 1080p
    • Hunden Finn
      11:25
      Hunden Finn - HD 1080p
    • Hanens Romerrejse
      8:48
      Børneyoga - Hanens romerrejse - HD 1080p
    • Bygge broer
      10:32
      Yoga - Bygge broer - HD 1080p
    • I bølgen blå
      8:56
      Yoga - i bølgen blå - HD 1080p
    • De to landkrabber laver morgen yoga
      6:18
      Design uden navn-3
    • Qi gong program-Farlig tiger
      13:34
      Qi gong øvelse - bevægelse fra naturen - HD 1080p
    • Qi gong Hold balancen 1
      5:23
      Qi gong - hold balancen 1- HD 1080p
    • Qi gong Lav træt energi om til frisk energi
      11:04
      Qi gong - Frisk energi - HD 1080p
    • Qi ong Fra uro til ro
      7:42
      Qi gong - Fra uro til ro - HD 1080p
    • Qi gong Svømme med drager
      17:37
      Qi gong - Svømme med drager - HD 1080p
  • Sanse lege

Vug din bamse

Dette er en lille kort åndedrætsøvelse, som har fokus på at trække vejret ned i maven.

Det er ikke meningen at vi hele tiden skal gå og trække vejret så dybt ned i maven, som i denne øvelse, men at trække vejret dybt, virker meget beroligende og kan bruges i pressede eller stress fyldte situationer. 

Helt enkelt og simpelt og tilgængeligt altid. 

God fornøjelse❤️

Ps. Hvis dit barn har tendens til panik angst og hyperventilerer, er det ikke altid en god ide at bede barnet om at trække vejret dybt. Fordi det er bl.a er åndedrættet der føles så forfærdeligt (følelsen af ikke at kunne få luft/ilt nok), kan det være bedre at få opmærksomheden hen på sanserne. Fx. Nævn fem ting i rummet du får øje på, 4 lyde du kan høre, 3 ting du kan mærke, 2 ting du kan lugte, 1 ting du kan smage. På denne måde kan du få hjernen tilbage til nuet, på det der konkret er. 

Det er dog stadig en god ide at træne det dybe åndedræt så barnet kan bruge det til at berolige sig selv inden det går over i et angstanfald. 

OBS:

Hvis du ikke er medlem endnu, så kan du se et lille udvalg af vores indhold (alt det uden "lås" på hele medlemsområdet). Hvis du gerne vil have adgang til det hele, så kan du hurtigt få det, ved at klikke på knappen herunder. Du kan prøve helt gratis i 14 dage.

Hvis du er medlem hos Mindfulness for Børn og ser denne tekst - skal du blot huske at logge ind med dit SimpleroID (klik på log ind i menuen øverst) - så kan du se alt dit indhold, der ligger herinde på medlemssiden.

Kærligst,
Pia-ident2